dinsdag 9 juni 2009

Kunst langer in Hongersdijk



Mooi: de tentoonstelling Land, art in de Zeeuwse Wilhelminapolder is verlengd en wel tot 12 juli. Mooi, omdat het een tentoonstelling is die het bezoeken waard is, terwijl ik me tegelijkertijd kan voorstellen dat nog niet iedereen de weg erheen heeft gevonden (zie voor kaartje en route- beschrijving onderaan dit bericht). Op het moment dat ik er kwam, was het er in elk geval buitengewoon rustig en ik begreep dat dat een gebruikelijk beeld is.

De expositie, eind april geopend door koningin Beatrix, is onderdeel van de viering van het 200-jarig bestaan van de Koninklijke Maatschap Wilhelminapolder en opgezet door CBK Zeeland. Vijf kunstenaars brengen in hofstede Hongersdijk 'de maatschappelijke, economische, politieke en culturele dimensies van het landschap' in beeld: Maartje Korstanje, Kultivator, Dirk Zoete, Eva Fiore Kovakovsky en Tue Greenfort. Niet altijd even toegankelijk, maar wel intrigerend, waarbij ik vooral weer geboeid was door het werk van Maartje Korstanje.

Ook zijn in het 'kunststation', zoals de hofstede is gedoopt, de vier schetsontwerpen te zien van een permanent land art-project in de Wilhelminapolder, waaronder het winnende voorstel van Michael Beutler.

Openingstijden: woensdag t/m zondag, 13.00-18.00 uur.

Locatie expositie:


View Hongersdijk in a larger map

Geen opmerkingen:

Een reactie posten