woensdag 13 augustus 2008

Weekend zonder Vampire Weekend



De voornaamste afwezige de komende dagen op Lowlands is wel Vampire Weekend, wat mij betreft een van dé ontdekkingen van het jaar. Het album dat het kwartet uit New York eerder dit jaar uitbracht, met geestige teksten en onder meer Afrikaanse invloeden à la Paul Simons Graceland, onttrekt zich briljant aan alles wat momenteel modieus is in de popmuziek. En ook de videoclips zijn even eigenzinnig als amusant. Mijn favoriet is Oxford Comma, al blijft vooral A-Punk natuurlijk ook onweerstaanbaar.
Ze zijn er niet, dit weekend in Biddinghuizen. Net zo min als ik. Gezien de weersvoorspellingen is dat misschien maar beter ook. Bovendien kun je tegenwoordig via de digitale kanalen alles bijna net zo goed volgen. Wel zo ontspannen. En droog.

1 opmerking:

  1. Ik denk er net zo over en daarmee weet ik zeker dat ik te oud word. Waar zijn de tijden gebleven dat ik daar met een glimlach het vocht en de koude trotseerde ...

    BeantwoordenVerwijderen